prowadzenie wykazu lokali, właścicieli i najemców
prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń , urządzeń budynku i terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego
wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom korzystanie z infrastruktury technicznej , usuwanie awarii i ich skutków na warunkach określonych w umowie
opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnej , o ile nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty przed sądem i poza sądami
przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
przygotowywanie projektów planu gospodarczego i korekt tego planu
przygotowywanie projektu przychodów i wydatków funduszu remontowego
przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego
przygotowywanie rozliczeń funduszu remontowego
otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty
dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy
prowadzenie księgowości, sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego oraz jego analiza
przygotowywanie informacji kwartalnych o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach Wspólnoty
pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej
rozliczanie opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną
windykacja opłat należnych od właścicieli lokali